هيچ چيز طراوت تر از نوشيدني يخي وجود ندارد و بهترين راه براي حفظ كيفيت و طعم يخ شما تميز كردن و نگهداري منظم است. در ادامه بخوانيد تا نحوه تميز كردن و تعمير يخ ساز يخچال را بياموزيد و بدانيد كه چرا اين چنين بخش مهمي از هر روال تميز كردن است.

علائمي را كه شما نياز داريد تا يخ ساز يخچال خود را تميز كنيد
هنگامي كه شما بهترين سازنده يخ ساز را متناسب با نياز خانواده و سبك زندگي خود انتخاب كرديد، حفظ آن براي طولاني تر شدن طول عمر لوازم خانگي مهم است. علائم لازم براي تميز كردن و تعمير كردن يخ ساز يخچال عبارتند از:

  • يخ داراي طعم يا بوي نامطبوعي است.

  • مكعب هاي يخ كوچكتر از حد معمول است.

  • يخ احساس نرم تر مي كند و سريعتر از حد معمول ذوب مي شود.

  • يخ ظاهري ابري دارد.

  • علائم قابل مشاهده اي از قالب، كپك يا ساير بقاياي موجود در قسمت داخلي دستگاه وجود دارد.

  • شش ماه يا بيشتر از آخرين نظافت گذشته است.

اگر يخ ساز شما در حال ساختن يخ نيست اين نكات عيب يابي از تاپ امداد را امتحان كنيد، اينجا را كليك كنيد تا يك قرار ملاقات را در زمان مناسب براي شما تعيين كنند، يا براي تعمير سريع و كارآمد با ما تماس بگيريد.

بسته به دفعات استفاده، دستگاه يخ خود را حداقل هر شش ماه يا بيشتر تميز كنيد. اگر يخ ساز شما داراي چرخه شستشوي اتوماتيك اس ، راهنماي دستورالعمل سازنده را بخوانيد و براي تميز كردن واحد دستورالعمل ها را دنبال كنيد. براي نظافت دستي مراحل زير را دنبال كنيد:

دستگاه را از برق جدا كنيد

اطمينان حاصل كنيد كه دستگاه خاموش و وصل نشده است تا يخ ساز در حين تميز كردن از شروع كار خود جلوگيري كند، اجازه دسترسي آسان به سينك خود را براي زهكشي بپردازد و از خطر يا شوك يا آسيب ديدگي خودداري كنيد. سبد يخ و قاشق را جدا كرده و براي تميز كردن كنار بگذاريد.

آب را تخليه كنيد

پلاگين تخليه را پيدا كرده و آن را برداريد و اجازه دهيد آب مخزن درون يك ظرف يا سينك شما جاري شود تا تمام آب از دستگاه تخليه شود.

داخل را پاك كنيد

پارچه خود را در محلول تميز كردن ساخته شده از يك نسبت ۱۰: ۱ آب گرم و يا سركه يا آب ليمو ، پاك كننده دستگاه يخ بدون نيكل يا ساير مواد تميز كننده كه توسط سازنده توصيه مي شود، اسپري كرده و يا آن را آغشته كنيد. ديواره هاي داخلي را شسته و به مناطقي مانند مخزن آب، گوشه ها و مناطقي كه يخ ساخته مي شود ، دسترسي ندارد. چندين بار با استفاده از آب تميز بشوييد و با يك دستمال تميز خشك كنيد. با استفاده از مواد شوينده ملايم سبد يخ را تميز كرده و كنار بگذاريد تا خشك شود.

نماي بيروني را تميز كنيد

قسمت بيروني را با استفاده از يك پارچه نرم و آب صابون گرم پاك كنيد و با استفاده از يك حوله تميز خشك كنيد.

دستگاه را مجدداً راه اندازي كنيد

يخ ساز را مجدداً مونتاژ كرده و اطمينان حاصل كنيد كه پلاگين تخليه در محل كار است. سبد يخ را وارد كرده و واحد را وصل كنيد.

يك دسته از يخ را درست كنيد

مخزن آب را با محلول تميز كردن پر كنيد، يك دسته يخ درست كنيد و آن را دور بيندازيد. يخ ساز را از برق جدا كرده و بار ديگر آب آن را تخليه كنيد. در حين جدا شدن پلاگين، آب تميز و تازه را از طريق مخزن بريزيد و بگذاريد درون سينك تخليه شود. قبل از وصل كردن دوباره پلاگين، چندين بار دستگاه را شستشو دهيد و به طور معمول ساختن يخ را از سر بگيريد.

چرا يخ ساز خود را تميز كنيد؟

در صورت غفلت، سازنده يخ شما مي تواند شروع به رشد قالب و باكتري هايي كند كه ممكن است تأثير منفي بر سلامتي شما بگذارد، يا ممكن است باعث ايجاد يك پوسته پوسته شود كه مي تواند طول عمر دستگاه را كوتاه كند.

يك مولد قدرت تهيه پشتيبان مي تواند به شما در نگه داشتن وسايل شما در حين قطع برق از جمله يخ ساز شما كمك كند.

براي كليه نيازهاي تعمير لوازم خانگي خود، امروز با تاپ امداد تماس بگيريد.

http://topemdad.ir/how-to-clean-a-refrigerator-ice-maker-and-why/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.